Het is alweer november. Nog even en Sinterklaas staat alweer voor de deur, misschien wel zonder zwarte piet(en). Enfin, laten we geen sociale thema’s oprakelen. Dit artikel gaat over de content marketing vakgebied en veranderingen en trends die we voorzien voor het komende jaar. Laten we voorbereid volgend jaar in gaan zodat we de online performance van onze web gebaseerde ondernemingen naar een hoger platform kunnen tillen.
Allereerst, alle experts benadrukken dit, maar video is echt een ding. Waar je niet omheen kunt. Er is een stort overvloed aan tekst stukken. Iedereen heeft de blog functie van de website wel ontdekt.
Dus er is meer tekst inhoud voorhanden, veel meer, ook in het Nederlands, dan we zouden kunnen doorlezen. Er is simpelweg te veel. En veel daarvan van lage inhoud. Bespaar je doelgroep dus tijd en ga voor kwaliteit over kwantiteit. Heb je deze competenties niet in-house besteed het dan extern uit zoals bij: https://www.swaanscommunicatie.nl/tekstbureau/. Je kunt niet meer aanzetten met haastig in elkaar geflanste stukjes tekst zonder echte diepgang of inzicht. Dat is een verspilling van tijd en zal rap ondergesneeuwd worden. Zorg dus dat je mensen in je organisatie hebt die gepassioneerd zijn over het product of de dienst, en er veel en gepassioneerd over kunnen vertellen, zo niet dan is misschien wijzer om dit extern te laten verzorgen.
Specifiek voor online content, dus inhoud voor op de website, kunnen we zeggen dat Google steeds meer aandacht besteed aan de gebruikerssignalen. Wat zijn dat nou weer. Nou bijvoorbeeld, merk zoekopdrachten, doorklik, gemiddelde tijd op de website, maar ook taak voltooiing. Weer een moeilijk concept? Taak voltooiing? Dat staat voor, een zoeker heeft een behoefte aan informatie of product.
En jij voorziet die behoefte, en men stopt dan met zoeken. Missie voltooid. Dat is een goed signaal ook naar Google toe. Een tekstschrijver voor een website, zoals https://www.swaanscommunicatie.nl/tekstschrijver-voor-website/, houdt hier idealiter rekening mee tijdens het schrijven, er zijn bepaalde fijne kneepjes van het online copywriter vak die helpen